
Apple is een bedrijf dat goed op een trend inspeelt, sinds het een trend begon te worden om altijd je muziek te beluisteren. Apple speelde daar goed op in met de ipod. Het was een mp3 speler maar dan toch net anders. Apple maakt steeds nieuwe rages binnen deze trend. Denk bijvoorbeeld aan de iPhone.

Apple voegt elk jaar iets toe aan de ipod serie, hierdoor ontstaat een nieuwe rage.Deze rage houd een half jaar tot een jaar aan, totdat apple het product weer aanpast.
Tijdens dit jaar zijn er 5 fases innovators,early,adopters,early majority, late majority en laggards. De innovators zijn de mensen die als eerste het product willen hebben, en het meeste geld er voor over hebben. Daarna kopen de early adopters en de early majority het product, dit zijn de mensen die mee gaan met de rage. De late majority en laggards kopen vlak voor dat de nieuwe ipod serie op de markt komen het product
Tijdens dit jaar zijn er 5 fases innovators,early,adopters,early majority, late majority en laggards. De innovators zijn de mensen die als eerste het product willen hebben, en het meeste geld er voor over hebben. Daarna kopen de early adopters en de early majority het product, dit zijn de mensen die mee gaan met de rage. De late majority en laggards kopen vlak voor dat de nieuwe ipod serie op de markt komen het product
Een paar weken geleden heeft Apple een ipod nano met een video camera op de markt gebracht, waarmee Apple weer op een nieuwe trend inspeelt. De trend om met een zakformaat camera goede filmpjes te maken. Deze nieuwe ipod blijkt zo populair te zijn dat de winkels geen voorraad meer hebben, omdat Apple ze niet kan leveren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten